søndag den 16. oktober 2011

Engelske Chokolade Muffins.




I andledning af min lillesøsters fødselsdag spurgte min mor om jeg ikke kunne stå for bageriet. Og det kunne jeg naturligvis godt. Min søster ville gerne have nogle chokolade muffins, og så besluttede jeg at bare dem her, da de efterhånden er gået hen og blevet min signatur muffin. De smager sindsygt godt, og så er de altså temmelig vanedannende. De kræver lidt tid og tålmodighed at bage, men så lover jeg til gengæld at du vil elske dem. Det er en opskrift jeg har fundet på nettet et sted, kan ikke lige huske hvor henne, men det er længe siden de blev bagt første gang, og de er blevet bagt mange gange efterfølgende.


Opskrift til ca 12 stk:


2 store æg.
300 g sukker. (Jeg bruger kun 200 g).
1½ tsk vaniljesukker.
4 spsk kakao.
175 g hvedemel.
100 g stuetemp. smør.
100 g mørk chokolade. (Jeg bruger den kogechokolade med flag på).
75 g valnødder.( Kan undlades).
1½ tsk bagepulver.


1. Hak chokoladen og nødderne lidt groft.
2. Pisk æg og sukker luftigt.
3. Pisk smørret i.
4. Bland alle tøringredienserne. 
5. Pisk tøringredienserne i æggesmørret.
6. Vend chokolade og nødderne i dejen.
7. Fordel i muffins forme. Fyld max. 2/3 dele op.
8. Bag ca. 45 min v. 175 grader.


INGEN VARMLUFT!!! Så eksplodere de i ovnen, og skulle hilde fra en der har prøvet det, at det er møg besværligt at få ovnen ren igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar