torsdag den 27. oktober 2011

Den Første Marcipankage !!





Min søster er fyldt 20 og så skulle hun holde fødselsdag, og da min mor havde nok at se til med maden spurgte hun om jeg ikke kunne bage, og det vil jeg, næsten altid, meget gerne. Det skulle være en lagkage og min søster ville gerne have jordbærfromage og lys chokolade creme.
Det er første gang jeg selv har bagt bundende, og jeg må sige det er utrolig nemt.
Nå, men jeg havde hørt en masse om at det var svært at arbejde med marcipan og det var slet ikke som fandant, og jeg gir dem tildels ret, for at lave blomster var lige så nemt som det er med fondant, men da overtrækket skulle rulles ud måtte min søde mand træde til, det var meget hårdt at rulle ud. Men det er helt sikkert ikke sidste gang der bliver overtrukket med marcipan, for det smager bare bedre, ihvertfald i min mund, og så meget mere besværligt syntes jeg nu ikke det var. Men jeg havde også købt færdigblandet overtræksmarcipan, så om det gør det lidt lettere det ved jeg ikke.
Der blev spist godt, og det lod til at de fleste kunne lidt den. Det er jo en mere tung kage en end alm. lagkage med creme og frugt.

Opskrift på Chokolade Creme:
300 g chokolade efter eget valg. Lys, Hvid, Mørk. Toblerone eller andre chokolader kan også bruges.
½ L piskefløde. 
Varm fløden op, må ikke koge. Smelt chokoladen i fløden. Læg film helt ned på cremen for at undgå kondens. Stil cremen i køleskabet natten over. Pisk cremen let op så den får lidt flødeskums konsistens og fordel i kagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar