fredag den 14. oktober 2011

Kage til Kollega. (Billedespam).





Min kollega spurgte om jeg ikke kunne lave en kage til hende til hendes svigerforældres fødselsdage. Dette vill jeg gerne. Dog skulle kagen være til 50 mennesker, og så stor en kage havde jeg ikke prøvet at lave før, men jeg tog udfordringen op. Dette var også en god mulighed for at få afprøvet min ny indkøbte bagering. Hvilket var helt fantastisk, især da kagen skulle lægges sammen. 
Det eneste ønske min kollega havde var at det skulle smage godt og være helt enkelt. Derfor blev vi enige om en chokoladekage med jordbærfromage i midten.  Kagen blev godt modtaget og alle var godt tilfredse, det er jo altid dejligt at hører.





Jeg havde også fået købt mig nogle roseudstikker, så de måtte også lige afprøves. Jeg var overrasket hvor nemt det faktisk er at lave, det tager lidt tid, men har man lidt tålmodighed så kan man sagtens selv lave nogle fine roser. Opskriften må komme en anden god gang, for står med det ene ben ude af døren.

Jeg skal i morgen lave en kage til min søster, som bliver 20, men denne skal overtrækkes med marcipan. Er noget spændt på om det lykkes mig, har nemlig hørt at det skulle være noget mere vanskeligt at overtrække med. Men blomsterne i marcipan var nu nemme nok, så nu må tiden vise om overtrækningen skal drille.


2 kommentarer: