onsdag den 5. september 2012

Studenter gilde.




Der har været meget stille herinde hele sommeren, har bare ikke haft tid eller lysten til at blogge, men nu nærmer efteråret sig, hvilket betyder at der igen bliver en masse tid til at bage og blogge. :)

Her i juni blev min kære lillesøster student efter 3 lange år på handelsskolen, og dette skulle naturligvis fejres. Hun vidste ikke at jeg havde lavet disse kager til hende, og hun blev rigtig glad og overrasket. Jeg er mest tilfreds med huen, bogen blev ikke helt som jeg gerne ville have haft den, men pyt, det vigtigste var at hun blev glad.
Bundende er almindelig drømmekage med jordbærmousse og smurt op med italiensk marengs, og overtrukket med fondant. 
Min søde veninde var så sød at hjælpe lidt til med dette projekt, til trods for hun lige havde født en lille prinsesse. :)

Hvis jeg lærte noget af denne kage så var det, at næste gang der skal laves marengs på denne måde så skal det være med en maskine, for min håndmixer på 6 år kunne næsten ikke klare at piske så længe. :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar