tirsdag den 7. februar 2012

Krydderkager...




Jeg har længe haft lyst til krydderkage, da jeg synes det smager vildt godt, men det er også lidt julet.
Nå men jeg fik lavet to, en til mandens arbejde og en til mit arbejde. Da jeg ikke lige havde så jeg kunne lave cream cheese, så måtte det blive glasur. Opskriften er fundet her.

165 g hvedemel.
2 Æg.
200 g sukker.
1½ dl mælk.
100 g smør.
2 tsk bagepulver.
1½ tsk stødt ingefær.
3 tsk stødt kanel.
2 tsk stødt nelliker.
Evt. skal fra en citron.

1. Smelt smørret.
2. Pisk æg + sukker.
3. Bland mel + bagepulver + krydderier.
3. Bland mælken + smørret + citronskal i ægget.
4. Bland tøringredienserne i dejen, og fordel i en smurt form, ca. 1 L.
5. Bag ca. 45 min ved 175 grader.
6. Lad kagen køle af, og pynt med glasur eller Cream cheese.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar