mandag den 21. november 2011

Pølsehorn.


Jeg skal på kursus i morgen, og vi skal selv have mad med, og jeg hader madpakker. Jeg synes det er virkelig kedeligt. Det er meget længe siden at jeg har bagt pølsehorn, da jeg arbejder om aftenen så er det ikke så oplagt til madpakken mere, men nu skulle det være. Jeg har bagt 20 stk, for så er der til et par dage og lidt til fryseren.
Jeg fandt pølsehorns pølser i netto, de smager meget godt, og så skal de ikke deles, hvilket jeg er stor fan af, pølserne kan blive så tørre når de er delt.

Pølsehorn 20 stk:
50 g gær.
3 dl lunken vand.
2 æg.
2 tsk salt.
150 g margarine.
1 tsk sukker.
350 g grahamsmel.
350-400 g hvedemel.
Pølser og ketchup.

1. Rør gøren ud i vandet.
2. Tilsæt æg + salt + sukker + margarine + grahamsmel og rør godt sammen.
3. Tilsæt hvedemelet lidt af gangen, stop når dejen er lidt klistret og ensartet.
4. Lad dejen hæve et lunt sted i 30 min.
5. Del dejen i tre lige store dele og rul flade med en kagerulle.
6. Skære trekanter og kom ketchup på hver trekant, lig pølsen oven på ketchupen.
7. Rul sammen til horn, og lade dem efterhæve 30-40 min.
8. Pensel hornene med mælk eller et sammenpisket æg.
9. Bag dem i 15-20 min ved 225 grader.

Prøvesmage et mens de stadig er lidt lune, så er de super lækre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar